Biznes

Polacy na zakupach – jakość produktu jest najważniejsza

Informacja prasowa
Warszawa, 04 czerwca 2019 r.

Według badań Bakalland aż 85 proc. Polaków zwraca uwagę na jakość produktów spożywczych. To najważniejszy czynnik wpływający na decyzje zakupowe konsumentów w naszym kraju. W dalszej kolejności zwracamy uwagę na smak produktu, jego cenę oraz wcześniejsze doświadczenia związane z produktem.
Odzwierciedlenie nastrojów konsumenckich widać wyraźnie w kategorii przekąsek. Polacy coraz chętniej sięgają po bakalie, w tym orzechy, nasiona oraz mieszanki bakaliowe. Choć pełnią one funkcję przekąskową, konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że wraz z bakaliami dostarczają sobie witamin i minerałów. To rezultat panującego w społeczeństwie trendu dbania o zdrowie.

Świadomość konsumencka rośnie
Niemal 9 na 10 Polaków zwraca uwagę na jakość wybieranych produktów spożywczych. Dla niewielu mniej, bo 67 proc. równie ważne jest pochodzenie żywności. Wybory żywieniowe Polaków coraz rzadziej są efektem przypadku. Konsumenci sprawdzają sposób oraz miejsce uprawy czy hodowli, uważne czytają to, co znajduje się na opakowaniach w poszukiwaniu cennych informacji, m.in. uzyskanych certyfikatów, składu produktu. Dużą rolę odgrywają również tabele wartości odżywczych, wskazujące na zawartość m.in. indeks oraz ładunek glikemiczny, białko, węglowodany czy błonnik. W rozszerzonych wersjach skupiają się również na zawartości poszczególnych witamin i minerałów.

Unikamy chemii w żywności
Wśród najczęściej unikanych składników żywności Polacy wymieniają konserwanty (43 proc.), benzoesan sodu i syntetyczne składniki (po 40 proc.), słodziki np. aspartam (32 proc.) czy sorbinian potasu (28 proc.). W dalszym zestawieniu znalazły się również: oleje utwardzone, syrop glukozowo-fruktozowy, a także biały cukier, sól czy gluten. Polacy stawiają na produkty naturalne, jak najmniej przetworzone oraz zdrowe z natury, a co za tym idzie na czysty skład i zdrową etykietę.

Jakość poparta doświadczeniem
Przekonanie o wysokiej jakości produktu znajduje źródło w dotychczasowych doświadczeniach z marką. W przypadku rozszerzania oferty i wprowadzania nowości na rynek przez marki, konsumenci zwracają uwagę na jakość innych produktów, dostępnych już na rynku, z logo producenta. Pojedyncze produkty mogą rzutować zatem na odbiór całej marki, a potknięcia producenci przypłacić mogą spadkiem zaufania konsumentów w dalszej perspektywie czasu.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że Polacy coraz większą uwagę przykładają do tego, co wchodzi w skład ich codziennej diety. Sprawdzamy tabele odżywcze w poszukiwaniu wysokojakościowych składników, które wzbogacą jadłospis. Jako Bakalland, dajemy konsumentom szeroki wachlarz produktów, po które mogą sięgać o dowolnej porze dnia i w zależności od okoliczności. Jednocześnie mając na uwadze fakt, że jesteśmy liderem na rynku bakalii i batonów zbożowych, dbamy o to, aby nasze propozycje przekąskowe składały się z najwyższej jakości, wyselekcjonowanych bakalii, ponieważ takie kryją w sobie najwięcej wartości – mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland.

Słodkie oblicze przekąsek
Obecnie w oczach konsumentów rola posiłków, w tym przekąsek, nie ogranicza się już tylko do uzupełnienia energii i składników odżywczych. Ważne jest, aby produkt, był nie tylko apetyczny i satysfakcjonujący, ale także wartościowy i zdrowy. Marka Delecta, będąca częścią Grupy Bakalland, konsekwentnie “odczarowuje” wizerunek słodkiej przekąski, która kojarzy się z odstępstwem od diety. Nowe produkty z linii “Z serca natury”, zwłaszcza z serii FIT, to połączenie idei “czegoś słodkiego”, po co konsumenci chętnie sięgają w chwili spadku energii lub nastroju, z czystym składem pełnym wartościowych składników. Linia została stworzona w myśl zasady „Jesteś tym, co jesz”. Odpowiada ona na coraz większe zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością i wpisuje się w trend health&smart. Produkty wchodzące w skład tej linii zawierają szlachetne i naturalne składniki, pozbawione są konserwantów, sztucznych barwników, a zawartość cukru została w nich zmniejszona nawet o 30%. Marka cały czas pracuje nad poszerzeniem portfolio produktów oznaczonych logiem „Z serca natury”, zarówno poszerzając swoją ofertę, jak i dopracowując dotychczasowe receptury.

Smacznie i zdrowo
Jak dowodzą badania przeprowadzone przez Bakalland, Polacy poszukują wygodnych, smacznych, ale i zdrowych alternatyw ulubionej żywności. Współczesny konsument potrzebuje czegoś więcej, niż nawiązującej do zdrowia nazwy lub hasła – dociekliwie czyta etykiety i podejmuje świadome decyzje. Liniami „Z serca natury” oraz „Chwyć&Jedz” Delecta i Bakalland doskonale wpisują się więc w autentyczny, prozdrowotny trend, który zdominował serca i umysły Polaków.

Więcej informacji na www.bakalland.pl.
_______________________________________________________________________________

Similar Posts