Wiadomości branżowe

PR time NA RZECZ PROFILAKTYKI NEREK

?Zbadaj nerki ? Twój filtr życia? pierwsza kampania profilaktyczno ? edukacyjna chorób nerek w Polsce w najbliższym czasie w Żywcu i Zamościu. Bezpłatne badania finansuje koncern Fresenius. Nad koordynacją działań komunikacyjnych czuwa agencja PR Time z Wrocławia.

Ponad 1000 osób poddało się już bezpłatnym badaniom krwi diagnozującym stan zdrowia nerek w ramach ogólnopolskiej akcji profilaktyczno ? edukacyjnej ?Zbadaj nerki ? Twój filtr życia?. Pomysłodawcą projektu, realizowanego dla największej w Polsce niepublicznej sieci stacji dializ Fresenius Nephrocare, jest Agencja PR time z Wrocławia. Koordynuje ona organizację wszystkich akcji oraz odpowiada za całość działań komunikacyjnych: nagłośnienie i promocję, przygotowanie materiałów edukacyjnych, obsługę medialną oraz druki BTL.

Akcja ?Zbadaj nerki ? Twój filtr życia? miała dotąd trzy odsłony: w Ostrowi Mazowieckiej, Tarnobrzegu i Wrocławiu. W najbliższych miesiącach obejmie kolejno Żywiec (już 30 marca), Zamość (5 kwietnia), Kraśnik, Stargard Szczeciński i Mrągowo.

Podstawowym celem akcji jest szeroko pojęta edukacja dotycząca profilaktyki chorób nerek i zasad zdrowego stylu życia wpływających na ich stan. Ma zwrócić uwagę na pierwsze niepokojące objawy złego funkcjonowania układu moczowego.

?Nerki są niedocenianym i zaniedbywanym narządem. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę pełnią, nie tylko oczyszczając krew z toksyn i ubocznych produktów przemiany materii, ale również odpowiadając za prawidłowe nawodnienie wszystkich tkanek, produkcję hormonów wpływających na tworzenie czerwonych krwinek, regulację ciśnienia i poziomu elektrolitów? ? mówi Teresa Rydzyńska, prezes zarządu sieci Fresenius Nephrocare.

?Szerzej rozpropagowana jest w naszym kraju wiedza na temat chorób serca i profilaktyki nowotworowej. Każdy praktycznie wie czego unikać i jakie badania wykonywać, by oddalić ryzyko zawału czy raka piersi. Edukacja nefrologiczna jest bardzo uboga, co szczególnie widać w małych miejscowościach i na wsiach, gdzie dostęp do lekarzy specjalistów i badań diagnostycznych jest trudniejszy niż w dużych miastach. Chcemy to zmienić? ? deklaruje prezes Rydzyńska.

Choroby nerek są diagnozowane późno, bo często na początku przebiegają bezboleśnie, a ewentualne niepokojące objawy są mylone z przeziębieniem czy alergią. Tylko regularne diagnozowanie stanu nerek i stosowanie odpowiedniego leczenia może u wielu chorych znacznie opóźnić stan przewlekłej niewydolności i konieczność dializ.

Podczas akcji ?Zbadaj nerki ? twój filtr życia? do stacji dializ może zgłosić się każdy, bez skierowania i książeczki zdrowia. Badania są całkowicie bezpłatne i dobrowolne. Na podstawie pobranych próbek krwi określa się poziom kreatyniny i glukozy u pacjentów. Te dwa wyniki w dużej mierze diagnozują stan nerek. Dodatkowo informacja o poziomie glukozy pozwala wykryć osoby już chore albo zagrożone cukrzycą. Obecnie ta właśnie choroba staje się najczęstszą przyczyną przewlekłej niewydolności nerek.

O kolejnych edycjach akcji ?Zbadaj nerki ? twój filtr życia? informują lokalne media i plakaty rozwieszane w przychodniach zdrowia i gabinetach lekarzy rodzinnych. Podczas akcji w stacjach rozdawane są ulotki opisujące najważniejsze kwestie z zakresu profilaktyki nefrologicznej. Na bieżąco konsultacji (już podczas badań lub na drugi dzień przy odbieraniu wyników) udzielają specjaliści z zakresu nefrologii. Porady te są również bezpłatne i nie wymagają skierowania.

Drugim istotnym celem akcji jest budowa lokalnego wizerunku stacji dializ Fresenius. Prywatny inwestor budzi czasami niepokój w lokalnych społecznościach, wynikający z braku informacji i zrozumienia ze strony władz samorządowych, mediów, środowiska lekarskiego, pacjentów i mieszkańców miast, w których zlokalizowane są stacje. Organizacja akcji bezpłatnych badań i specjalistycznych konsultacji przekonuje lokalne środowisko o dobrych intencjach, pozwala wrosnąć w lokalny krajobraz, stworzyć wizerunek odpowiedzialnego inwestora dbającego o podwyższenie poziomu opieki medycznej w regionie. Wizyta referencyjna dziennikarzy podczas otwartych drzwi umożliwia przedstawienie najwyższych standardów, nowoczesnego sprzętu, wyjątkowego komfortu i bezpieczeństwa pacjentów. Wszystko to zmienia nastawienie i tworzy przyjazną atmosferę.

?Budujemy wizerunek koncernu Fresenius łącząc dwa podstawowe przekazy ? eksperta medycznego i jednocześnie firmy odpowiedzialnej społecznie, która dba o dobro mieszkańców regionu. Takie podejście procentuje, widzimy to nie tylko w relacjach w mediach, ale również w nastawieniu lokalnych decydentów? ? mówi Małgorzata Skórska, koordynator projektu w PR time. ?Wyjątkowy w tym projekcie jest jego lokalny charakter. Nasza praca wymaga zbadania lokalnych realiów i precyzyjnego dobrania narzędzi informacyjnych podczas kolejnych edycji ? w każdym z miast atmosfera wokół stacji jest inna, inne są media, ich nastawienie, dotychczasowa historia kontaktów z otoczeniem, relacje z władzami. Ogólną formułę scenariusza każdorazowo dostosowujemy do lokalnej rzeczywistości. To zwiększa zakres pracy, ale chroni nas przed rutyną? ? dodaje.

Fresenius Nephrocare jest obecnie największa sieć niepublicznych stacji dializ w Polsce – 25 stacji, 293 stanowisk dializacyjnych, 430 osób fachowego, medycznego personelu. Pacjenci z niewydolnością nerek zyskują w placówkach Freseniusa dostęp do najnowocześniejszego na świecie sprzętu i technologii. Dializy dla każdego pacjenta są bezpłatne. Fresenius działa na podstawie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia, który w ramach ubezpieczenia zdrowotnego w całości pokrywa koszty zabiegów dializacyjnych. Po ubiegłorocznej fuzji w ramach sieci Fresenius działają również stacje dializ INCP.

Agencja PR time z Wrocławia działa od 2004 roku. Specjalizuje się w kompleksowym tworzeniu wizerunku firm i produktów przy użyciu narzędzi public relations poprzez budowę relacji z mediami, akcje społeczno ? edukacyjne, lobbing w lokalnych środowiskach opiniotwórczych, budowę kanałów komunikacyjnych z otoczeniem. Zajmuje się również profilaktyką i komunikacją kryzysową oraz szkoleniami z zakresu współpracy z mediami, komunikacji w kryzysie i komunikacji wewnętrznej. Konsultuje narzędzia komunikacyjne wdrażane przez firmy ? strony www, prezentacje, foldery i materiały informacyjne.

Źródło PR time. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy