Akcje społeczne Aktualności

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

INFORMACJA PRASOWA

Organizatorzy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” od pięciu lat zachęcają do wybierania artykułów spożywczych rodzimych producentów.
Obserwacje wytwórców żywności potwierdzają, że świadomość konsumentów rośnie, a pochodzenie produktu ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe. Laureaci programu „Doceń polskie” opisują swoje spostrzeżenia na temat patriotyzmu konsumenckiego.

Doceniamy polskie produkty. Producenci o patriotyzmie konsumenckim

– „Kto ojczyźnie swej służy, sam sobie służy” – słowa Piotra Skargi dobrze oddają ideę patriotyzmu konsumenckiego. Świadome wybieranie lokalnych i krajowych produktów przynosi korzyści różnego typu. Ilekroć sięgamy po polską żywność, nie tylko cieszymy się jej smakiem i wysoką jakością, lecz także przyczyniamy się do rozwoju krajowych firm, a w konsekwencji – rozwijamy rodzimą gospodarkę – przypomina Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Celem realizowanego od 2011 roku przedsięwzięcia jest propagowanie rodzimych wyrobów spożywczych wysokiej jakości oraz ich producentów. Od samego początku istnienia programu, jego honorowym patronem jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Działania podejmowane w ramach programu promocyjnego są adresowane zarówno do konsumentów, jak i wytwórców. Twórcy programu są m. in. inicjatorami Dnia polskiej żywności. To nietypowe „święto”, mimo iż celebrowane dopiero trzykrotnie, spotkało się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem.

Polskie wyroby budzą zainteresowanie
Producenci artykułów spożywczych nagrodzonych przez Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie” są zgodni: konsumenci szukają rodzimych wyrobów i świadomie po nie sięgają.
– Obserwujemy wzrost sprzedaży produktów, które są oznaczone jako polskie. Większość ludzi powraca do natury, mając świadomość, że to właśnie tam, ukryte jest nasze zdrowie – podkreśla Kamila Zubrycka, założycielka firmy Olejowy Raj. Jak dodaje, ta podlaska manufaktura niedawno nawiązała współpracę z lokalnymi małymi przedsiębiorcami oferującymi naturalne mydła, na bazie olei tłoczonych na zimno Olejowy Raj. – Jak tylko pojawiły się w sprzedaży w naszym sklepie internetowym, rozchodzą się jak ciepłe bułeczki – zdradza. – Podkreślając pochodzenie surowca, z którego są tłoczone nasze oleje, można zauważyć wzrost zainteresowania nimi. Wiele osób dowiadując się, iż jest to produkt tłoczony z ziarna polskiego pochodzenia, chętniej po niego sięga. Mało tego, obdarza nas zaufaniem i wzbogaca dietę o oferowane przez nas produkty – stwierdza K. Zubrycka. Firma Olejowy Raj jest laureatem programu „Doceń polskie”. Producent zdobył certyfikaty za cztery nierafinowane, niefiltrowane tłoczone na zimno oleje marki Olejowy Raj. Specjaliści z branży spożywczej uhonorowali: Olej rzepakowy, Olej z nasion konopi, Olej lniany oraz Olej z pestek słonecznika. Wszystkie otrzymały maksymalne noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny, dzięki czemu otrzymały również tytuły TOP PRODUKT.

– Podkreślenie polskiego pochodzenia produktów korzystnie wpływa na ich sprzedaż. Wyroby te cieszą się większym zainteresowaniem w porównaniu z artykułami, na których brakuje wyraźnego symbolu pochodzenia wyrobu – stwierdza Adam Gogacz, Specjalista ds. Marketingu firmy Mazurskie Miody. Piasecki Vodka tego producenta zdobyła godło promocyjne „Doceń polskie”.

– Polskie społeczeństwo w bardzo dużym zakresie zwiększa swój zasób wiedzy na temat pochodzenia wyrobów oraz składników, które w danym produkcie się znajdują. Jednak nadal, ze względu na nieadekwatne reklamy, które ukazując się w mediach nie wskazują na prawdziwość specyfiki wyrobu, istnieje problem umiejętnego rozpoznawania pochodzenia produktu. Podkreślanie pochodzenia żywności jest zatem bardzo dobrą wskazówką, którą inne kraje wykorzystują do wspomagania patriotyzmu gospodarczego. Obserwujemy coraz liczniejszą rzeszę klientów, którzy wręcz domagają się wyraźnych oznaczeń naszych produktów jako naturalne, bez polepszaczy oraz polskie – przyznaje Magdalena Zgondek, Prezes Zarządu „Społem” Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Głogowie. Chleb kaszubski wypiekany w głogowskiej spółdzielni otrzymał od Loży Ekspertów godło promocyjne i tytuł TOP PRODUKT.

Opinię tę podziela Katarzyna Surowiec, reprezentująca firmę Ogródek Dziadunia. Firma zdobyła certyfikaty jakości za Ogórki konserwowe, Kapustę kiszoną z grzybami leśnymi, Paprykę konserwową, Sok tłoczony naturalny 100 % jabłko, Buraczki wiórki oraz Syrop z malin. Sok i syrop zdobyły także tytuły TOP PRODUKT, zaś ogórki i kapustę i buraczki nagrodzono dwukrotnie. – Jako firma zaszczycona wielokrotnie certyfikatami „Doceń polskie” oraz posiadająca wiele innych narodowych oznaczeń, możemy osobiście zaświadczyć, iż obserwujemy ciągły wzrost sprzedaży produktów sygnowanych polskimi symbolami na etykietach. W dobie ciągle zmieniających się przepisów prawnych oraz nieustannie rosnących wymagań klientów odnośnie jakości produktów, informacja o ich pochodzeniu jest niezwykle ważna i w znacznym stopniu przekłada się na poziom zainteresowania się nim. Polscy klienci poszukują produktów najwyższej jakości, wytworzonych z naszych rodzimych surowców, pochodzących od polskich rolników, mających wieloletnie doświadczenie w zakresie upraw warzyw i owoców. Dlatego tak niezwykle ważne jest eksponowanie polskich akcentów na rynku spożywczym – zaznacza K. Surowiec.

– Warto pokazywać w Polsce naszym rodakom wysoką jakość i wyjątkowość polskich produktów. Naszą przewagą jest doskonała wiedza o lokalnych surowcach, ale i potrzebach konsumentów. Dzięki temu osiągamy jakość zaspokajającą najwyższe wymagania klientów. Moda na lokalne i regionalne produkty oraz ciągłe pytania o miejsce pochodzenia potwierdzają, że klienci pożądają polskich artykułów spożywczych. To również kwestia zaufania dla wyrobów i ich naturalności. Promujmy i wspierajmy się nawzajem. Program „Doceń polskie” jest dobrym narzędziem dla marketingu patriotyzmu konsumpcyjnego – stwierdza Przemysław Mrozik, Prezes Zarządu firmy Green Spoon.

– Liczne badania dowodzą, że to nie cena jest najważniejszym kryterium wpływającym na decyzję zakupową. Kluczową rolę odgrywa jakość wyrobu oraz jego kraj pochodzenia. W związku z tym, WSP Społem od lat umieszcza na etykietach informację o miejscu produkcji oraz certyfikaty potwierdzające najwyższe walory jakościowe naszych produktów – komentuje Michał Mius, Prezes Zarządu Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem”. Kielecka firma zdobyła m. in. laury programu promocyjnego „Doceń polskie” i tytuły TOP PRODUKT (za Ketchup Kielecki łagodny Extra, Ketchup Kielecki o smaku śliwkowym oraz Ketchup Kielecki pikantny extra), jak również znaki Jakość Tradycja dla Majonezu Kieleckiego, Musztardy Kieleckiej delikatesowej stołowej oraz Octu Spirytusowego 10%.

Polski produkt = wysoka jakość
Po artykuły spożywcze rodzimych producentów sięgają nie tylko konsumenci w kraju. O wysokiej jakości polskiej żywności przekonani są także smakosze zza granicy. – Klienci zagraniczni już wiedzą, że po przyjeździe do naszego kraju nie wyjadą bez polskich produktów regionalnych – zapewnia prezes głogowskiego „Społem”.
– Dobry produkt i wysoka jakość zawsze obronią się same. Polskie produkty spożywcze – te naturalne i tradycyjne – są znane na świecie z wysokiej jakości. Jesteśmy z tego dumni, że tworzymy i dystrybuujemy polskie specjały na rynku europejskim – stwierdza Przemysław Mrozik. Zdrowy olej rzepakowy tłoczony na zimno Green Spoon tego producenta został przez ekspertów nagrodzony certyfikatem jakości i tytułem TOP PRODUKT.
– Analizy dowodzą, że za granicą polskie produkty są cenione. Dowodem na to są np. licznie powstające sklepy z polską żywnością, a także specjalne półki w marketach z wyselekcjonowanymi wyrobami z Polski. Wśród nich znajdują się także tradycyjne kieleckie delikatesy (Majonez Kielecki, Musztarda Kielecka), którymi szczególnie zainteresowana jest Polonia. Ponadto równie dużą popularnością cieszy się Snack Przysmak Świętokrzyski. Jego największą sprzedaż odnotowujemy w krajach Europy Wschodniej oraz Azji – mówi M.Mius. Co ciekawe produkt ten cieszy się największą popularnością wśród rodzimych konsumentów np. w Kazachstanie, Turkmenistanie czy Rosji.

Produkty marki Ogródek Dziadunia także zdobyły uznanie zagranicznych konsumentów. – Nasze rodzime przetwory doceniają nie tylko Polacy, ale i również klienci spoza granic kraju. To zainteresowanie nieustannie rośnie, co wzmaga u producentów dodatkowo motywację oraz kreatywność, dzięki czemu mogą doskonalić istniejące już od lat receptury oraz tworzyć kolejne wspaniałe przepisy. Zagraniczni klienci coraz częściej sięgają po polskie przetwory, bardzo oryginalne i niespotykane za granicą. Bardzo doceniamy ich opinie dotyczące smaku i jakości naszych produktów, zwiększająca się sprzedaż utwierdza nas w przekonaniu, że jest to właściwy kierunek – podsumowuje Katarzyna Surowiec.

***

Autor: Anna Koza, Adventure Media

* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.

* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Similar Posts